10 BIZNESÓW, KTÓRE DADZĄ SZYBKO ZAROBIĆ

Amerykańska sieć biur nieruchomości RE/MAX jest światową ikoną swojego rynku – ma łącznie ponad 6 tys. biur i niemal 100 tys. agentów. Nad Wisłą dopiero zaczyna rozwój, ale jeśli podtrzyma standardy działania znane z innych krajów, to ma szansę na podbój branży.


Budowanie na przyszłość

Mogłoby się wydawać, że pomysły na biznes związane z rynkiem nieruchomości nie powinny znaleźć się w artykule o firmach, które mają zawojować swoje rynki. Trudno przecież wskazać sektor, który w kryzysie ucierpiał bardziej. Ostatnie lata upłynęły na rynku nieruchomości pod znakiem spadających cen, wstrzymywanych inwestycji i przykręcania kredytowego kurka.

Mimo to, lekceważenie tego sektora w kontekście szans na biznes to poważny błąd. Wielu analityków przewiduje, że przez resztę dekady ceny nieruchomości znów będą rosnąć. Gdy popyt na mieszkania odżyje (co może stać się również za sprawą polityki niskich stóp procentowych Rady Polityki Pieniężnej, a także nowego rządowego programu dopłat do kredytów mieszkaniowych), nadejdą lepsze czasy dla pośredników nieruchomości. Wyłącznie jednak dla tych, którzy zaoferują najwyższą jakość usług i przekonają klienta, że chcą być doradcami, a nie sprzedawcami. Słowem, wygrają biura pośrednictwa, a nie biura ogłoszeń. Zwłaszcza te działające w ramach sieci. Przystąpienie pod skrzydła partnera z wysokimi standardami działania będzie rozsądnym rozwiązaniem.

Na rodzimym rynku wyróżnia się kilka sieci. Jedną z nich jest amerykański RE/MAX. W Polsce działa od 2007 roku i jak dotąd otworzył dopiero 22 biura. W skali światowej jest jednak ikoną rynku – ma łącznie ponad 6 tys. biur i niemal 100 tys. agentów. Europejska centrala nie zamierza przyspieszać rozwoju intensywnym marketingiem. Jej przedstawiciele są pewni, że model, który sprawdził się na całym świecie, przyniesie owoce i nad Wisłą.

- Tradycyjna promocja pomaga tylko zwiększyć rozpoznawalność marki. Nam chodzi o coś więcej. O pokazanie klientom, że pod marką RE/MAX pracują specjaliści, którzy mają na względzie przede wszystkim dobro klienta – twierdzi Frank Polzler, dyrektor generalny RE/MAX Europe.

Bez potężnej kampanii reklamowej podbój rynku zajmie RE/MAXowi parę ładnych lat. W miarę jednak jak Polacy zaczną przekonywać się do usług rzetelnych pośredników, a niezbyt dobry wizerunek biur nieruchomości – odchodzić w zapomnienie, na znaczeniu będą zyskiwać właśnie sieci pracujące w sprawdzonych standardach. [...]

http://franchising.pl/artykul/7839/10-biznesow-ktore-dadza-szybko-zarobic/