Agent na wyłączność

RE/MAX jest jedyną siecią agencji nieruchomości, która podpisuje tylko umowy z klauzulą wyłączności.

- Reprezentujemy jedną stronę transakcji, z którą zawieramy umowę pośrednictwa, i tylko od niej pobieramy wynagrodzenie. Nie reprezentujemy klientów, którzy zamierzają podpisywać umowy z wieloma biurami nieruchomości. Inwestujemy bardzo mocno w marketing i za nasze zaangażowanie oczekujemy partnerstwa i lojalności. Przy sprzedaży czy wynajmie nie pobieramy wynagrodzenia od kupującego bądź najemcy. Jednocześnie nasi agenci współpracują z każdym innym agentem z rynku, aby doprowadzić do transakcji dla konkretnej nieruchomości, którą się zajmują - wyjaśnia Ewa Zbrzeżna, dyrektor regionalny RE/MAX Polska.

Polscy i zagraniczni partnerzy oraz klienci RE/MAX mają dostępy do systemu CRM, w którym znajdują się wszystkie oferty agentów sieci. Ponadto są one automatycznie eksportowane na portal global.remax.com. Można na nim znaleźć około miliona aktualnych ofert z kilkudziesięciu krajów, które są tłumaczone na 40 języków. Biura współpracują też z największymi ogólnopolskimi portalami internetowymi, takimi jak gratka.pl, otodom.pl, morizon.pl, nportal.pl.

Wśród działań marketingowych prowadzonych przez RE/MAX, w celu łatwiejszej sprzedaży nieruchomości, znajduje się m.in. organizacja wycieczek wirtualnych po sprzedawanych lokalach lub umożliwienie zwiedzania nieruchomości w ramach tzw. otwartych domów. Agenci natomiast drukują ulotki, broszury, wysyłają pocztą elektroniczną newslettery oraz zawieszają spersonalizowane banery na nieruchomościach. Eksperci firmy udzielają się również na blogach tematycznych i w magazynach zajmujących się nieruchomościami.
- Ponad 70 proc. transakcji agentów RE/MAX jest opartych na poleceniach zadowolonych klientów, którzy opowiadają o nas swojej rodzinie i znajomym - twierdzi Ewa Zbrzeżna.

W Polsce w 20 biurach RE/MAX działa 100 agentów. Kwota inwestycji w biznes wraz z wpłatą wstępną oraz zabezpieczeniem finansowym na okres rozruchu biura wynosi 70-100 tys. zł.

 

Źródło: Magazyn Własny Biznes Franchising