Lokal na biuro nieruchomości

Biuro nieruchomości może mieścić się nawet na obrzeżu miasta pod warunkiem, że łatwo do niego dotrzeć komunikacją miejską.


Firma RE/MAX była jedną z pierwszych w branży nieruchomościowej, która zasłynęła z nowinek marketingowych. Umożliwia klientom odbycie wirtualnej wycieczki po nieruchomościach do sprzedaży i wynajmu, nagrywa filmiki reklamowe przy użyciu drona, organizuje grupowe oglądania domów i mieszkań w ramach tzw. "domu otwartego". Działania te sprawiają, że firmie przybywa zarówno klientów, jak i franczyzobiorców.

Ale zanim przedsiębiorca otworzy własne biuro nieruchomości pod marką Re/Max, musi samodzielnie znaleźć lokal. Co prawda franczyzodawca twierdzi, że lokalizacja biura nie ma większego znaczenia – może ono się mieścić zarówno w centrum miasta, jak i na obrzeżach. Ważne, żeby łatwo było dotrzeć do niego komunikacją miejską. Dobrze, żeby w okolicy lokalu można było też bez problemu zaparkować – jest to istotne z punktu widzenia zmotoryzowanych klientów. Nie ma natomiast znaczenia odległość od konkurencyjnego biura nieruchomości.

- Preferujemy lokale na parterze, ale akceptujemy też na wyższych kondygnacjach pod warunkiem, że są odpowiednio oznakowane i znalezienie ich nie sprawia klientom trudności. Biuro nie może mieścić się natomiast na osiedlu zamkniętym, do którego jest utrudniony dostęp – mówi Adam Zbrzeżny, dyrektor regionalny RE/MAX Polska.

Minimalna powierzchnia biura to 30-40 m2, chociaż zdarzają się również takie o powierzchni ponaddwukrotnie większej. Franczyzobiorca we własnym zakresie i na własny koszt jest zobowiązany zapewnić wyposażenie lokalu w podstawowe meble biurowe, np. stół konferencyjny czy szafki do przechowywania dokumentów oraz sprzęt biurowy czyli drukarkę, skaner czy niszczarkę.

- Biuro ma wyglądać profesjonalnie, a klienci powinni łatwo kojarzyć nasze czerwono-biało-niebieskie barwy. Musi pojawić się nasze logo i charakterystyczny balon RE/MAX. Zależy nam na tym, aby lokale RE/MAX wyróżniały się na tle innych i miały widoczną z ulicy witrynę – dodaje Adam Zbrzeżny.

Idealnie biuro nieruchomości powinno posiadać recepcję, poczekalnię i wydzielone miejsce do spotkań z agentami, poufnych rozmów z klientami, a także osobne miejsce do pracy dla właściciela biura i agentów. Lokalizacja biura ma wpływ na rodzaj oferowanych nieruchomości. W tych, które mieszczą się w centrach większych miastach przeważają oferty sprzedaży i kupna mieszkań, z kolei w biurach na obrzeżach – domów i gruntów.

Aktualnie RE/MAX ma 30 biur franczyzowych w całej Polsce. Na początku maja ma zostać otwartych kilka kolejnych – w Milanówku, Gliwicach, Żywcu i na warszawskich Bielanach.

Źródło: www.lokalnabiznes.pl